zondag 19 september 2010

Hans van Wageningen lijsttrekker D66 Limburg bij Statenverkiezingen.

De 48-jarige Hans van Wageningen uit Maastricht wordt lijsttrekker voor D66 bij de provinciale statenverkiezingen van maart volgend jaar.

Daarmee krijgt D66 in Limburg een nieuw gezicht. Op een ledenvergadering van D66-Limburg in Roermond versloeg Van Wageningen de huidige fractievoorzitter van D66 in het Limburgs Parlement, Paul Wessels uit Gennep. Dat gebeurde met 44 tegen 41 stemmen. Van Wageningen rekent bij de statenverkiezingen op minstens 4 of 5 zetels voor zijn partij.

Van Wageningen was eerder lid van de gemeenteraad van Maastricht. Hij is een nieuw gezicht in de provinciale politiek. "D66 geeft een stem aan de vele Limburgers die de toekomst en de Wereld met open vizier tegemoet treden.", aldus van Wageningen.

Paul Wessels: "Als een van de eersten mocht ik Hans met zijn verkiezing tot de nieuwe D66 lijsttrekker feliciteren en hem alle succes van de wereld, lees Limburg, wensen. Zoals vooraf aangekondigd, ga ik heel graag met Hans als kopman op 2 maart 2011 opnieuw de Limburgse Staten in.
Zeer oprecht wil ik de mensen die mij gesteund hebben heel hartelijk bedanken.
D66 Limburg in 2011 voor vernieuwing en ervaring."

Luister naar een verslag van L1-radio.