dinsdag 7 juni 2016

Geslaagd ‘Limburgs Bestuurderscongres’ op 21 mei te Neer

Op zaterdag 21 mei vond het ‘Eerste Limburgs Bestuurdercongres’ van D66-afdelingsbestuurders in Limburg plaats. Alle bestuurders van de 11 Limburgse D66-afdelingen waren hiervoor uitgenodigd. Ruim twintig bestuurders kwamen die dag naar gemeenschapshuis de Haammaeker te Neer (gemeente Leudal). Ook het bestuur van D66 Limburg was uiteraard aanwezig, evenals Ivo Thonon van het landelijk bureau.

Na een warm welkomstwoord van voorzitter Guido Mertens, hield Ivo Thonon een vraag-en-antwoord ronde met de bestuurders. Dit leverde interessante discussies op over hoe D66 binnen Limburg te werk zou moeten gaan. Ook boeiend was dat in een aantal afdelingen de wens leeft om in 2018 in een nieuwe gemeente deel te nemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Zo wil de afdeling Land van Weert (Weert en Nederweert) dat D66 in 2018 ook in Nederweert mee kan doen, richt de afdeling Noordelijk Limburg (Gennep e.o.) haar pijlen op deelname in Mook en Middelaar en hoopt de D66 in Leudal & Maasgouw in 2018 ook in Maasgouw deel te nemen.

De sessie van Ivo Thonon werd gevolgd door een korte pauze, waarin de bestuurders met elkaar konden netwerken en bijpraten. Daarna volgden presentaties van bestuursleden Rens Raemakers (over permanente campagne) en Etienne Mulders (over ledenwerving en ledenbinding). Tegen de klok van half 1 kwam de landelijke fietstocht van ‘D66 50 jaar’ voorbij in Neer. Dit was een mooi moment om de vergadering af te sluiten en met z’n allen naar buiten te gaan om de lokale held van de afdeling Leudal & Maasgouw, Leo Schouten, te huldigen! Zie onderstaande foto.

Vaantje aan Leo

Rens Raemakers, naast bestuurslid van D66 Limburg ook fractievoorzitter van D66 Leudal, huldigt Leo Schouten (voorzitter van D66 Leudal & Maasgouw) als lokale held.

Voor meer foto’s van de D66-fietstocht bekijk ons bericht op Facebook!