dinsdag 4 oktober 2016

NIEUW: workshops en trainingen D66 Limburg

LET OP: wegens onvoorziene omstandigheden gaat deze bijeenkomst niet door. Er is wel een vervangende bijeenkomst van de JD.

D66 investeert in mensen. Daarom biedt D66 Limburg een aantal workshops en trainingen aan, deels in samenwerking met de Jonge Democraten Limburg. Deze workshops en trainingen zijn toegankelijk voor leden, maar ook voor niet-leden. Ons streven is het aanbod steeds verder uit te breiden. Als je zelf een interessante workshop of training kunt geven, stuur ons een berichtje via etiennemulders@hotmail.com. Uitgangspunt is dat er een raakvlak moet zijn met politiek.

De eerste workshop vindt plaats op woensdag 2 november in Maastricht. Bekijk hieronder het programma en geef je op!

Wil je ook het aanbod van andere trainingen bekijken? Klik dan hier.

1. Machiavelli in Den Haag (samen met Jonge Democraten Limburg)

Nederland maakt zich op voor de Tweede Kamerverkiezingen van begin 2017. Dan worden de kaarten opnieuw geschud in het belangrijkste machtscentrum van Nederland. Maar ‘Den Haag’ is een complexe wereld, voor velen een black box. Deze workshop neemt je mee in de formele en informele wereld van de Haagse wereld van politiek en beleid. Je leert hoe parlement, regering en ministeries werken. En je leert hoe de machtsverhoudingen echt liggen, hoe een regeerakkoord tot stand komt en hoe spelers proberen de uitkomsten van het Haagse spel naar hun hand te zetten. En dit alles levendig geïllustreerd met interessante praktijkvoorbeelden over sluwe strategen, kat-en-muisspelletjes tussen ambtenaren en lobbyisten en een huilende minister-president.

Na het volgen van deze workshop: heb je een beter begrip van hoe Den Haag werkt en kun je politieke ontwikkelingen beter duiden.

Trainer: Etienne Mulders, bestuurslid D66 Limburg, kent de Haagse wereld als zijn broekzak door zijn jarenlange ervaring in verschillende functies in Den Haag (Tweede Kamer, Ministerie van Economische Zaken). Etienne heeft nu een eigen bedrijf als dagvoorzitter en trainer (www.dedagvoorzitter.com)

Datum:  2 november. Inloop 19:30, aanvang 20:00, einde rond 22:00

Locatie: De Wolwaag, Onze Lieve Vrouwenplein 26, Maastricht

Eigen bijdrage: €10 (gratis voor studenten op vertoon van studentenkaart)