woensdag 6 september 2017

Wildwaterbaan in Limburg krijgt gestalte

Vorig jaar lanceerde D66 Limburg het idee voor een wildwaterbaan in Limburg. Fractievolger Hein Berkers trok de kar binnen dit initiatief en verzorgde tijdens een informatiemiddag over de Maasplassen een presentatie (kijk de presentatie hier terug op YouTube).

Na de presentatie hebben Berkers en Statenlid Hans van Wageningen gesprekken gevoerd met de gemeente Roermond, Watersportverbond Nederland en Watersportvereniging Nautilus. Uit berichtgeving van De Limburger van 22 augustus jl. blijkt dat de gemeente Roermond en de provincie Limburg tezamen een subsidiebedrag van €15.000 beschikbaar stellen voor de haalbaarheidsstudie aan Nautilus.

In de haalbaarheidsstudie wordt gekeken naar vier locaties. Nautilus wil met een wildwaterbaan kanovaren aantrekkelijker maken voor jongeren. D66 Limburg is blij dat het initiatief zo goed is opgepakt en hoopt dat de haalbaarheidsstudie leidt tot een concreet ontwikkelingsplan voor de Maasplassen.