zaterdag 1 mei 2021

Nieuw bestuur D66 Limburg

Vandaag zijn drie nieuwe bestuursleden tijdens onze digitale Algemene Regiovergadering door onze leden gekozen. Onze nieuwe voorzitter is Martin van Montfort, Bob Alberts gaat de rol van penningmeester vervullen en ons nieuwe bestuurslid talentontwikkeling en opleiding is Tom Wijen.

Jonge vernieuwingsbeweging

Na het fantastische resultaat van Tweede Kamerverkiezingen van afgelopen maart en de vele nieuwe enthousiaste leden die zich bij ons aangesloten hebben, zijn we blij dat deze jonge vernieuwingsbeweging ook binnen in het regiobestuur doorgezet wordt. Met z’n allen bereiden we ons voor op de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar waarin de inzet is om een meer gemeentes dan ooit mee te doen en de sociaal-liberale groene golf door te zetten.

Nieuwe bestuursleden

Met trots stellen wij onze nieuwe bestuursleden graag aan jullie voor:

Voorzitter
Martin van Montfort (31 jaar) is woonachtig in Nederweert. Hij is mede-oprichter van D66 Nederweert en sinds 2018 fractievoorzitter in de gemeenteraad.

Penningmeester
Bob Alberts (33) woont in Maastricht. Hij werkt als docent aan de Hogeschool Zuyd, en heeft sinds 2007 diverse functies vervult binnen D66.

Bestuurslid talentontwikkeling & opleiding
Tom Wijen (24 jaar) is woonachtig in Maastricht. Hij is, onder andere, actief geweest in de gemeente Eijsden-Margraten. In het dagelijks leven is Tom advocaat.

Martin van Montfort: “Ik wil graag het oude bestuur bedanken voor al hun inzet in de afgelopen jaren. Met het nieuwe bestuur, de afdelingen en de leden wil ik gaan werken aan verdere groei van D66 in Limburg. Inzet is om zowel te groeien in aantal leden als in aantal zetels in gemeenteraden en in het Limburgs Parlement.”

Fractievoorzitter Marlou Jenneskens: “Wij danken de scheidende bestuursleden en zijn hen erkentelijk voor hun inzet voor D66 Limburg. We wensen het nieuwe bestuur veel succes en kijken uit naar een fijne samenwerking en groene groei in Limburg!”

Afgetreden bestuursleden

Namens alle leden bedanken we de afgetreden bestuursleden Guido Mertens, Paul Sanders, Ferdinand Pleyte en Etiënne Mulders voor hun bewezen diensten. Statenlid Hans van Wageningen heeft hen vanochtend namens de fractie verblijd met een fles wijn van een lokale wijngaard.

Nieuwe samenstelling bestuur

Het nieuwe bestuur van D66 Limburg bestaat uit de volgende personen:
Martin van Montfort: voorzitter
Marjolein Korvorst: secretaris